Majblommor 2023.

Hej!
Vi hoppas att just DU vill hjälpa andra barn i Åsele genom att sälja Majblommor 2023.
Majblomman är Sveriges största barnhjälpsorganisation.
Att sälja majblommor är roligt, lärorikt, viktigt och enkelt. Att sälja majblommor är också ett kul sätt att tjäna ihop egna pengar.
De som säljer majblommor är riktiga hjältar, tycker vi i Majblommeföreningen.
De som säljer majblommor kommer att vara med i en individuell utlottning av priser efter avslutad försäljning.

Hur går det till att sälja majblommor?

1. Barnen laddar ner Majblommans app och registrerar gruppkoden: TZALCC och för- och efternamn. Appen kan laddas ner från och med 11 April.
  2. Barn kan sälja majblommor på två olika sätt:
    a) Fysisk försäljning med grön väska och försäljning med personlig webbshop.
    b) Enbart digital försäljning med personlig webbshop. Webbshopen aktiveras när barnen registrerar sig i appen. Blommorna skickas till köparna med post och barnet har ingen grön väska. Läs mer om insamlingen på www.majblomman.se

Försäljningen startar 18 april och avslutas 3 maj. De som säljer med väska får dessa i skolan 18 april. Redovisningen sker enkelt i Majblommans app. Sista datum för redovisning är den 21 maj. Om du endast har sålt via webbshop behövs ingen redovisning eftersom du inte hanterat fysiska majblommor.

Förtjänsten utbetalas via Swish. Det telefonnummer som barnets förtjänst ska swishas till, måste registreras i Majblommans app, senast den 21 maj.

Mer information finns på https://youtu.be/PeVZSbFYTEY

TACK på förhand!
Majblommeföreningen