Högstadiet åker på teater i Vilhelmina 13/10

På torsdag den 13/10 (v. 41) åker högstadiets alla elever på teaterföreställning i Vilhelmina. Föreställningen heter En enkel biljett. Bussarna avgår kl. 8.30 (d.v.s. skoldagen börjar som vanligt kl. 8.00) och vi är tillbaka på skolan i Åsele till lunch. På eftermiddagen har eleverna lektioner som vanligt.

Om föreställningen:

En stark berättelse om förintelsen. Med klezmer musik, bilder, fakta och texter berättar vi om vår historia som vi ständigt behöver påminnas om. En judisk flicka från Krakow har köpt nya skor och en tågbiljett. I sin väska har hon packat allt hon äger för att åka till en plats som bara är för henne och hennes folk. Vi reser med hennes tankar och drömmar om sin framtid. Flickan är förväntansfull och ovetande om hennes färds slutstation, koncentrationslägret i Auschwitz.