Aktuellt läge ang. Covid -19

Under vecka 50 har det rapporterats in flera bekräftade fall av Covid-19 till kommunen.

Inom Barn och Utbildning har vi inte fått in någon rapport om något bekräftat fall bland barn, elever och personal.

Nu gäller det att vi hjälps åt att följa de restriktioner som finns.

• Håll avstånd!
  • Tvätta händerna och använd handsprit.
  • Stanna hemma vid minsta symtom, testa dig vare sig du är vaccinerad eller inte vid misstanke om Covid. Är ni tveksamma hur ni ska göra om ni har symtom ring 1177.
  • Endast elever och personal vistas i skolan.
  • Möten ska hållas på distans. Vid särskilda behov kan möten hållas i videokonferensutrymmet där vårdnadshavare kan komma (=måste vara absolut symtomfria och inte haft någon kontakt med personer som haft symtom). Då ska händerna spritas och munskydd användas i mötet.

Alla rekommendationer i går att läsa i sin helhet via folkhälsomyndighetens hemsida
Skydda dig själv och andra – rekommendationer om covid-19 — Folkhälsomyndigheten (folkhalsomyndigheten.se)

Tillsammans kan vi minska smittspridningen!

Fortfarande gäller:  HÅLL I, HÅLL UT OCH HÅLL AVSTÅND

Skolledningen