Inbjudan till Caroline Engvalls föreläsning den 4 april 2022

Vi på Säkra Varje Unge arrangerar en livesänd föreläsning för vuxna med journalist och författare Caroline Engvall. Föreläsningen syftar till att utbilda alla vuxna i hur vi kan skydda och hjälpa barn som utsätts för sexuella övergrepp.

Förövare som är intresserade av barn i sexuella syften dras till miljöer där våra barn vistas och i högsta grad även på nätet.

Vi vuxna måste prata med barnen om deras vardag på nätet. Det är så viktigt att vi vågar fråga men också visar att vi klarar av att lyssna på barnen så att de törs komma till oss när något händer.

Att barnens utsatthet på sociala medier påverkar barn och föräldrar och även skolan är ett faktum. Det är tillsammans genom kunskap och information som vi kan göra skillnad och stoppa förövare – och framför allt hjälpa barnen.

Zoom – föreläsning för vuxna
Tid: 4 april 2022. kl. 20:00 – 21:00
Plats: Hela Sverige
Föreläsare: Caroline Engvall

Caroline driver frågan om unga i svensk ?sexhandel i såväl tv, radio och tidningar som i debattartiklar och på hjälpsajterna intetillsalu.se och safeselfie.se. Hon föreläser för polis, åklagare och socialtjänst och anlitas regelbundet av stiftelsen FTS Säkra Varje Unge. Caroline är en inspirerande och uppskattad föreläsare med stor kunskap att möta svåra frågor och kunna vända dem till hopp.

Föreläsningen är kostnadsfri.

Vid anmälan och frågor: anmalan@sakravarjeunge.se (vänligen ange föreläsningsdatum vid anmälan).