Aktuellt läge

Under dagen har det inkommit bekräftade positiva fall på 2 elever.

Misstanke finns att det kan komma fler så det är mycket viktigt att meddela till skolan om det finns någon elev som är misstänkt smittad samt resultat vid provtagning.

Under helgen går det bra att maila bou@asele.se eller skicka sms till 072-019 26 50.

Det är viktigt att alla tar detta på allvar och följer de restriktioner som finns.

Vi vill kunna avsluta denna termin med eleverna på plats i skolan.

Är man osäker på hur man ska tänka: Ring 1177 för att rådfråga.

Lovdag måndag 31 maj för samtliga elever.

Klass 9
Fjärrrundervisningen fortsätter tisdag och onsdag v.22. Hör av er omgående om någon blir bekräftad positiv.

Ni som beställt matlådor hämtar dessa på tisdag 1 juni (gäller för tisdag och onsdag) kl. 10.00 skolrestaurangens brygga och eftersom det är varmare ute nu så är det viktigt att ni hämtar senast kl.10.15.

Hur det blir torsdag och fredag meddelas via denna sida under onsdagen 2 juni.

Klass 8
Bekräftade positiva fall är 2 st. idag.
Fjärrundervisning v.22 (tisdag-fredag).

Ni som beställt matlådor hämtar dessa på tisdag 1 juni (tisdag-fredag) kl. 10.00 skolrestaurangens brygga och eftersom det är varmare ute nu så det är viktigt att ni hämtar senast kl.10.15.

VIKTIG INFORMATION TILL VÅRDNADSHAVARE

• Var uppmärksamma på symtom.
  • Provtagning för test (PCR prov) skall ske av samtliga elever (ej elever som haft Covid -19) måndag 31 maj. Vårdnadshavare har ansvar att hämta ut ett kit och se till att provet tas och lämnas in till sjukstugan senast kl. 14.00. Ansvarig för Åsele sjukstuga är informerad om detta.
  • Från skolan vill vi gärna att ni meddelar oss om resultatet när ni får det, går bra att ringa till skolexpeditionen 141 00. Det är viktigt för oss att veta för att kunna följa upp en ev. spridning och kunna sätta in ytterligare åtgärder. Är det efter skoltid kan ni maila till bou@asele.se eller skicka ett sms till 072-019 26 50.
  • Viktigt att vi hjälps åt att få stopp spridningen av Covid -19.

Hur det blir v.23 meddelas via denna sida fredag 4 juni.

Klass 7
Var uppmärksamma på symtom.
Meddela skolan omgående om ni misstänker smitta eller får bekräftad positivt resultat.
Under helgen kan ni maila bou@asele.se eller sms till 072-019 26 50.
Finns risk att det kan förekomma att någon blivit smittad i klass 7 därav dessa uppmaningar för att kunna sätta in åtgärder snabbt.

/Skolledningen