Skolavslutningar Åsele och Fredrika 2020

Årets skolavslutningar kommer att genomföras på skolorna, men i mindre grupper och utan släkt och vänner närvarande. Det är för att minska risken för spridning av covid-19.
Även om det inte blir en traditionell avslutning känns det viktigt med ett fint avslut på terminen innan sommarlovet. Vi hoppas att det finns förståelse för att alla måste anpassa sig utifrån det allvarliga läge vi befinner oss i.

Årets förändring av skolavslutningen görs i enlighet med Folkhälsomyndigheten och regeringens rekommendationer. Det innebär att det inte får förekomma några folksamlingar på skolgården. Någon gemensam samling av skolans alla elever kommer inte genomföras, varken utomhus eller inomhus.

Planering för avslutningarna pågår och kommer att läggas ut på Åsele centralskolas hemsida och Åsele kommuns officiella hemsida.

Skolledningen