Information om avslutningsdagen!

• Skolavslutningen kommer att vara på Hembygdsområdet. Vid mycket svåra väderförhållanden flyttas avslutningen till sporthallen och är då endast tillgänglig för elever och personal.
  • Avslutningsdagen börjar kl. 9.00. Den sedvanliga marschen till Hembygdsområdet börjar kl. 9.30.
  • Programmet på Hembygdsområdet börjar ca kl. 10.00 och beräknas ta cirka 1 timme. Sittplatserna är reserverade för eleverna. Ta gärna med egen stol.
  • Från skolan ser vi helst att ev. uppvaktning av eleverna sker i hemmet.
  • Föräldrarna och anhöriga inbjuds därefter till elevernas ”hemklassrum” cirka kl. 11.30.
  • På examensdagen serveras ingen skollunch, undantag är fritidshemsbarn och skolskjutsbarn.
  • Klockan 12.15 är eleverna i år 9 inbjudna till lunch i matsalen tillsammans med skolans personal. Vi räknar med att vara klara kl. 13.15.
  • Skolskjutsarna till skolan på morgonen är enligt nedan
    – Samtliga turer som utförs av Lapplandstransport senareläggs med en timme.
    – Fredrikaturen (Tord Ingelsson Transport) är senarelagd med en timme.
    – Turen Hälla-Gafsele (Hellströms busstrafik) avgår ordinarie tid.
  • Skolskjutsarna avgår ca 13.10 som tidigare år.

Yvonné, Anita och Susanne