månadsarkiv: januari 2018

Björnen Viggo på resa genom Sverige!

Björnen Viggo kommer ursprungligen från Söderköping i Östergötland. Han kom till åk 4 från Västerbotten för att få se vår skola, vårt landskap och Åsele. Han vill resa runt i Sverige och besöka så många orter och landskap som möjligt. Lappland som är Sveriges största landskap och ligger i Norrland, som täcker 59% av hela Sverige, tycker han var en häftig upplevelse att få besöka. Han fick vara med på vår friluftsdag på Åslia och se alla elever åka i skidbacken. Nu skickar vi honom vidare till Ångermanland!

Björnen Viggo på resande fot i Sverige!

Hej från Musikskolan!

Kan du spela ett instrument, sjunga? Vill du spela i en grupp? …om JA, läs detta!

Från och med v 4, tisdagar, mellan 18.00-19.30 kommer vi att erbjuda möjligheten för ungdomar (max 25år) att vara med och spela i en grupp.

Vi kommer att spela allt möjligt från pop till visor och vi (Musikskolans personal) kommer att vara på plats för att hjälpa till.

Det kommer inte att bedrivas instrumentundervisning, du bör ha kunskap om ditt instrument.

Detta är ett pilotprojekt för att väcka liv i Åseles musikliv!
Pilotprojektet är kostnadsfritt och pågår till v 10.

Frågor, funderingar, idéer, tips? Hör av dig!

Anmäl dig till, petri.kivimaki@aselecentralskola.se
Mobil: 070-3825427

Lokal. Musikskolans lokaler. Bruksinstrument finns att låna.

Varmt Välkommen!

-Petri&Peter

FRÅNVARO – högstadiet

Högstadiet har nytt digitalt frånvarosystem.
Vi påminner om att sjukanmälan som tidigare ska göras av vårdnadshavare

till skolexpeditionen mellan 7:15 – 9:00 på telefonnummer 0941 – 141 00

eller till högstadiets personalrum före kl 8.00 på telefonnummer 0941-141 10

Ej anmäld frånvaro registreras automatiskt som ogiltig frånvaro och redovisas i terminsbetyget.
Vi vill också påminna om att sjukanmälan måste göras för varje enskild sjukdag,
även om eleven är sjuk flera dagar i följd.